Oturum Aç

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü

KAHRAMANMARAŞ HAVALİMANI

red Logo
444 34 64

Engelli Yolcu Hizmetleri

Yazı Boyutu
A

                     ENGELLİ VEYA HAREKET KABİLİYETİ KISITLI​ YOLCULARIMIZ İÇİN HAVALİMANIMIZDA SUNULAN HİZMETLER

  • Görme engelli yolcularımız için kılavuz iz ve yüzeyleri uygulamaları ve Braille alfabeli bilgilendirme levhaları,
  • Özel eğitimli destek personelleri,
  • Engelli yolcu kullanımına uygun "engelli wc",
  • Yolcu destek trabzanları,
  • Engelli rampaları,
  • Otopark Alanında Standartlara uygun olarak 5 araçlık  engelli yolcu otopark alanı,
  • Yardım isteme noktalarını ve danışma birimlerini açık ve anlaşılabilir bir şekilde gösteren ve terminal kolaylıklarına ilişkin temel bilgileri içeren yönlendirme levhaları,
  • Engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişilerin check-in işlemlerinde kolaylık sağlamak amacıyla yer hizmeti kuruluşları için en az bir tane TSE standartlarında engelli check-in kontuarı,
  • Terminalde bulunan asansör  engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişilerin rahat ulaşımını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.
  • Standartlara uygun hissedilebilir yüzey uygulamaları,
  • Terminallerdeki koltuk kapasitesinin %5'inden az olmamak kaydı ile engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişiler için oturma koltukları,
  • Engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı kişiler için erişilebilir bir pasaport kabini bulunmaktadır.
  • Terminallerdeki otomatik cam kapılar ile dış ve iç cephelerdeki tehlike yaratabilecek camlı yüzeyleri TSE standartlarında belirgin hale getirilmiştir.

                        ENGELLİ VEYA HAREKET KABİLİYETİ KISITLI KİŞİLERE YAPILACAK YARDIMLAR VE DİĞER DÜZENLEMELER

         Engelli veya Hareket Kısıtlılığı Bulunan Kişilere Yapılacak Yardımlar

  • Yardım isteme noktalarında gerekli kolaylığın sağlanması,
  • Belirlenmiş bir noktadan check-in kontuarına ulaştırılması,
  • Check-in ve bagaj kayıt işleminin yaptırılması,
  • Göçmenlik, gümrük ve güvenlik prosedürlerinin tamamlanması ve uçağa gidilmesi,
  • Asansör, tekerlekli sandalye veya diğer gerekli yardımın sağlanmasıyla uçağa binilmesi,
  • Uçak kapısından koltuklara ulaşılması ve oturulması,
  • Uçak içinde bagajın yerleştirilmesi ve geri alınması,
  • Koltuklardan uçak kapısına ulaşılması,
  • Asansör, tekerlekli sandalye veya diğer gerekli yardımın sağlanmasıyla uçaktan inilmesi,
  • Gümrük ve göçmenlik prosedürlerinin tamamlanması ve bagaj salonuna ulaşılması ve bagajın alınması,
  • Bagaj salonundan, tayin edilmiş noktaya ve/veya engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişi tarafından havaalanı sınırları içinde istenilen noktaya kadar ilerlemek,
  • Hava/kara taraflarında ve terminaller içindeki/arasındaki yardım ile birlikte, transit haldeyken bağlantı seferlerine ulaşmak,
  • Gerektiği takdirde tuvaletlere ulaşmak,
  • ATM ve/veya diğer sosyal hizmetlere ulaşımı sağlamak,
  • Engelli yolcuların havaalanında bulunması veya uçuşu esnasında herhangi bir acil durum yaşanması halinde engelli yolcuların tahliyesini sağlamak.

            DİĞER DÜZENLEMELER

  • Talep edilmesi halinde, refakatçiye engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişinin yanında bir koltuk verilir ve uçağa binmesinde/inmesinde gerekli kolaylık sağlanır.
  • Engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişilere ait elektrikli tekerlekli sandalyeler ve vb. ekipmanın taşınmasına ilişkin hizmetler uçuştan en az 48 saat öncesi bildirilmesi koşuluyla hava aracındaki olası alan sınırlamaları dâhilinde ve tehlikeli maddelere ilişkin yasal mevzuata uygun olarak sağlanır. Tıbbı malzemeler haricinde, her bir engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişi başına elektrikli sandalye dahil olmak üzere en fazla 2 adet hareket etme yeteneği sağlayan ekipmanın taşınmasına izin verilir.
  • Engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan kişilere ait temel hareket gereçleri ve diğer gerekli destek aletlerinin hava aracında taşınmasında gerekli kolaylık sağlanır.
  • Uçuş ile ilgili gerekli bilgiler erişilebilir formatlarda iletilir.
  • Rehber köpeklerin havaalanında ve kabinde taşınmasına izin verilir.
  • Hava araçlarında Braille alfabeli güvenlik kartları bulundurulur, uçak tipine göre gösterilen tanıtım filmlerindeki işaret dili ve sesli uyarılar ile benzeri hizmet kolaylıkları sağlanır.
  • Emniyet gereklilikleri kapsamında, havaalanı ve/veya hava aracında, engelli veya hareket kısıtlılığı bulunan bireylerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde oturma düzeni oluşturulur. Belirlenen oturma düzenine göre engelli yolcu uçağa alınır ve yer durumuna göre uçaktan indirilmesi sağlanır.


App img

DHMI Mobil Uygulaması

DHMI Mobil uygulamasını ÜCRETSİZ İndirin

  • HABERLER VE
    DUYURULAR
  • İHALE İLANLARI
  • DHMI TV
  • PROJELER
  • İLETİŞİM
  • ÇEK GÖNDER