Oturum Aç

24.03.2022
Yazı Boyutu
A

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: “2 MİLYON YOLCU KAPASİTELİ TOKAT YENİ HAVALİMANI’NI YARIN AÇIYORUZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yıllık 2 milyon yolcu kapasitesi ve 16 bin 200 metrekare büyüklüğündeki Tokat Yeni Havalimanı’nın yarın Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın teşrifleriyle açılacağını belirtti ve “Hiç şüphesiz Tokat Yeni Havalimanı şehrin gelişimine büyük katkı sağlayacak ve kalkınma seferberliğini daha da ilerilere taşıyacak. Yeni havalimanının bağlantı yollarındaki yapım çalışmalarını da tamamladık. Tokat Havalimanı Kavşağı ve Bağlantı Yolumuzu ayrıca diğer kara yolu yatırımlarımızın da yarın açılışlarını yapıyoruz” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, açılış öncesinde Tokat Yeni Havalimanı’nda incelemelerde bulundu. İncelemenin ardından açıklama yapan Karaismailoğlu, Ak Parti hükümetleri olarak, üretmekten ve geliştirmekten asla vazgeçmediklerini söyledi.

GÜNLÜK SIĞ TARTIŞMALAR YERİNE STRATEJİK DEVLET AKLIYLA HAREKET EDİYORUZ

“Bu sayede 20 yıldır ülkemizin istisnasız her noktasında milletimizin ihtiyaçlarına karşılık veren, hayatını kolaylaştıran projeleri bir bir hayata geçiriyoruz” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Türkiye’nin geleceği için günlük sığ tartışmalar yerine stratejik devlet aklıyla hareket ediyoruz. Birileri gibi boş laflar yerine hizmet üretmek için odağımıza insanımızı alıyoruz. Yaptığımız her iş, her proje; milletimizin rahatının, konforunun, yaşam kalitesinin artması, yeni istihdam olanaklarına kavuşması ve ülkemizin köyden kente bütünsel kalkınması içindir. İnsanımıza dokunan projeler sayesinde ekonominin, ticaretin, sağlık hizmetlerinin gelişmesine katkıda bulunurken, turizmin, sanayinin ve üretimin artmasını, sosyalleşmenin gelişmesini, eğitimin niteliğini, milletimizin hayat kalitesinin yükselmesini sağladık. Milletimize kazandırdığımız dev eserleri, değil yapmak, hayal bile edemeyenlerin; bu büyük çalışmamızı itibarsızlaştırmak için saldıranları da ibretle ve hayretle izliyoruz. Bu saldırılar bizim için çok sık karşılaştığımız bir davranışın tekrarından öteye gitmiyor: Muhalefet etmek, ülkesine, milletine, devletine yatırıma düşmanlık olarak sergilemek asla değildir. Bir muhalefet partisi ya da lideri, elbette ki yapılacak bir yatırımın ülke için uygun olmadığını düşünebilir, daha iyisini önerebilir. Bunu yaparken de akla, izana ve vicdana dayanması beklenir. Çünkü sözü, ancak o zaman bir anlam kazanır. Yoksa bugün düştükleri durum gibi milletine, ülkesine, devletine yatırım düşmanı gibi algılanmaları maalesef kaçınılmazdır. Milletimiz müsterih olsun; biz ne milletimize hizmet etmekten vazgeçeceğiz ne de müfterilerle mücadele etmekten.”

HİZMET VE ESERLER ZİNCİRİNE BİR YENİSİNİ DAHA EKLİYORUZ

Çanakkale Zaferi’nin yıl dönümü olan 18 Mart’ta açılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun ardından şimdi de Tokat Havalimanı’nı hizmete kazandırmanın mutluluğunu arifesinde olduklarını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, AK Parti iktidarı ile hayata geçen dev hizmet ve eserler zincirine, Tokat’ta bir yenisini daha eklediklerini kaydetti.

Yarın, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın da teşrifleri ile Tokat Yeni Havalimanı’nı Türkiye’ye kazandıracaklarının altını çizen Karaismailoğlu, hava ulaşım faaliyetlerinde son yıllarda dikkate değer bir eksen kayması yaşandığına dikkati çekti. Karaismailoğlu, “Küresel nüfus hareketleri ve ticari dengelere bağlı olarak hava ulaşım faaliyetlerinin, hızla batıdan doğuya kaydığını görüyoruz. Ülkemiz, coğrafi bakımdan üç kıtanın ortasındaki kilit konumuyla, ‘gelişmiş pazarlar’ ile ‘gelişmekte olan pazarlar’ arasındaki uçuş rotaları üzerinde. 67 ülkeye en fazla 4 saat uçuş mesafesindeyiz. Bu da bize önemli bir coğrafi üstünlük sağlıyor. Bunları dikkate alarak, 2003 yılından itibaren yürüttüğümüz hava ulaşım politikaları ve faaliyetleriyle, dünyada en hızlı gelişim gösteren ülkelerden biri haline geldik. Havacılık sektörümüzde başlattığımız değişim neticesinde, son 20 yılda ülkemiz bu alanında dünyanın en önde gelen ülkeleri arasına girdi. Çünkü biz çok iyi biliyoruz ki; hava yolu ulaşımı kazan-kazan devrinin en önemli dinamolarından biridir. Uluslararası arenada ekonomik iş birliklerinin tesisi ve dış ticaret faaliyetlerimizin gelişmesi için gerekli olan en hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım yolu hava yolu taşımacılığıdır. Bu kapsamda 2003-2022 yılları arasında hava yolu sektörümüzün gelişmesi için yaklaşık 125 milyar liralık yatırım yaptık. Türkiye’yi çağın ihtiyaçlarına cevap veren yeni havalimanlarıyla baştan başa donattık. Mevcut havalimanlarını tepeden tırnağa modernize ettik. Bu ülkede milletin efendi olduğunu siyasi iktidarın hizmetçi olduğunu hiçbir zaman aklımızdan çıkarmadık. Milletten aldığımızı millete verdik. Şantiyeleri hep açık tuttuk, milletimize iş, aş sağladık” diye konuştu.

TÜRKİYE HAVA SAHASINI ULUSLARARASI HAVA YOLU AĞLARI İLE ÖRDÜK

Türkiye’nin kaybedecek bir dakikası dahi olmadığını vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Çalışmalı, üretmeli, gelişmeli ve daha birçok projeyi hayata geçirerek milletimizin refahını daha da yukarılara çekmeliyiz. Bu nedenle bizler de Ulaştırma ve Altyapı Politikalarımızı ülkemizin ekonomik ve siyasi gücünü destekleyecek bir anlayışla hayata geçiriyoruz. Vatanımıza olan sevgimizi lafla değil işle, çalışmayla, projelerle ortaya koyuyoruz. Çukurova, Bayburt-Gümüşhane, Rize-Artvin ve Yozgat Havalimanlarımız da tamamlandığında aktif havalimanı sayımız 61’e çıkacak. Türkiye hava sahasını uluslararası hava yolu ağları ile ördük. ‘Dünyada ulaşamayacağımız yer kalmayacak’ dedik ve bu hedefimizi de büyük oranda gerçekleştirdik. Anlaşmalar ve müzakereler neticesinde, 2003 yılında 60 olan dış hat uçuş nokta sayısına 277 yeni nokta ekledik. Tüm dünyayı etkileyen Covid-19 sağlık krizine rağmen havacılık sektöründe uyguladığımız kurallar bütünüyle tüm dünyaya örnek olduk. Güvenli uçuş sertifikası, havalimanlarına girişteki kontroller, sosyal mesafe kuralları havacılık sektörümüzün ayakta kalmasını sağladı. Aldığımız önlemler sayesinde pandemi süreci başarılı bir şekilde yönetildi. Avrupa havalimanları yolcu sayısı ve uçak trafiği sıralamasında İstanbul Havalimanı ve Türk Hava Yolları birinciliği kimseye bırakmadı. Havalimanlarımız dünya devletlerini geride bıraktı. Türk Hava Yolları’nın başarıları milletimizi gururlandırdı.”

UÇUŞ AĞI 129 ÜLKEDE 337 ÜLKEYE ULAŞTI

Uçuş ağının, 2022 yılı Şubat ayı sonu itibarıyla 129 ülkede 337 noktaya ulaştığını belirten Karaismailoğlu, en büyük ve önemli havacılık yatırımı olan İstanbul Havalimanı ile birlikte bugün Türkiye’nin, dünyanın en büyük küresel transit merkezlerinden biri olduğunu aktardı. 2003 yılında 34 milyon olan toplam yolcu sayısının 2019 yılında yüzde 507 artış göstererek 210 milyona ulaştığını kaydeden Karaismailoğlu, 2021 yılında ise pandeminin etkisinin azalması ile birlikte toplam yolcu sayısının 128 milyonu aştığını söyledi. Bu yılın Şubat ayı sonunda ise toplam yolcu sayısının, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 76 artışla 18 milyonun üstüne çıktığını ifade eden Karaismailoğlu, “Uluslararası Havalimanları Konseyi’nin açıkladığı veriler ışığında; İstanbul Havalimanı’mız ağırladığı 36 milyondan fazla yolcu ile 2021 yılında Avrupa’nın en yoğun havalimanı oldu. Onlara kalsa, temel atılamıyordu. Attık! Onlara kalsa, bitmiyordu. Bitirdik! Onlara kalsa, kimse uçmayacaktı! İstanbul Havalimanı uçuş bakımından Avrupa lideri. İstanbul’da bulunan diğer havalimanımız Sabiha Gökçen 24 milyon 991 bin yolcu ile Avrupa’nın en yoğun 6’ncı havalimanı olurken, Antalya Havalimanı’mız da 21 milyon 333 bin yolcu ile 9’uncu sırada yer alarak büyük başarılara imza attılar” dedi.

YILLIK 2 MİLYON YOLCU KAPASİTELİ

Havacılığın altın devrini yaşadığına vurgu yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Tokat Yeni Havalimanı’na da bu başarılar ışığında bakmamız gerekiyor. Havalimanımızın yatırım maliyeti 1 milyar 200 milyon lira. Yıllık 2 milyon yolcu kapasitesi ve 16 bin 200 metrekare büyüklüğünde, estetik mimarisi ile modern bir terminal binası inşa ettik. Havalimanımıza 633 araç kapasiteli otopark inşa ettik. Pist uzunluğunu ise 2 bin 700 x 45 metre. Özetle, Tokat’a dört başı mamur hiçbir eksiği olmayan modern bir havalimanı inşa ettik. Hiç şüphesiz Tokat Yeni Havalimanı şehrin gelişimine büyük katkı sağlayacak ve kalkınma seferberliğini daha da ilerilere taşıyacak.”

TOKAT HAVALİMANI KAVŞAĞI VE BAĞLANTI YOLUMUZU DA YARIN AÇACAĞIZ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak çalışmaların sadece yeni havalimanı ile sınırlı olmadığına işaret eden Karaismailoğlu, yeni havalimanının bağlantı yollarındaki yapım çalışmalarının da tamamlandığını söyledi. “Tokat Havalimanı Kavşağı ve Bağlantı Yolu’muzu ayrıca diğer kara yolu yatırımlarımızın da yarın açılışlarını yapıyoruz” diyen Karaismailoğlu, hayata geçirilen her projenin Tokat’ın üretim faaliyetlerini güçlendireceğine dikkati çekti. Tedarik zincirinin etkinliğinin artmasıyla şehrin ticari hayatının daha da gelişeceğini dile getiren Karaismailoğlu, “Tokat Havalimanı’mız da Tokat'ı dünyaya, dünyayı Tokat'a bağlayacak muazzam bir proje olarak tarihteki yerini alıyor. Kentimizin ilçeleri; Almus’un, Artova’nın, Başçiftlik’in, Erbaa’nın, Niksar’ın, Pazar’ın, Reşâdiye’nin, Suluçay’ın, Turhal’ın, Yeşilyurt’un ve Zile’nin sosyo ekonomik gelişimine büyük katkılar sağlayacak. Milletimizden aldığımız güç sayesinde, Tokat’ın ulaşım ve iletişim altyapısını güçlendirmeye devam edeceğiz. Tokat için yıllar önce düşlediğimiz güzel günleri hep birlikte inşa ediyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.