Oturum Aç

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü

red Logo
444 34 64
Yazı Boyutu
A

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOGLU: 'TÜM YATIRIMLARIMIZ, TÜRKİYE'NİN BÜTÜNSEL KALKINMASI İÇİN'



Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda sunum yaptı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 18 yıl önce ülkede başlayan yeni ulaşım ve iletişim çağının yenilenme ve dönüşüm süreciyle devam ettiğini belirterek; “Bakanlığımızın faaliyet alanlarının tümü, Türkiye’nin bütünsel kalkınması için gereken altyapının temel ayaklarını oluşturuyor” dedi.

Bakan Karaismailoğlu’nun TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda şu ana başlıklar ön plana çıktı: 

-“Demir yolu yatırım payı 2023 yılında yüzde 60 olacak”

-“Türksat 5A'yı aralık ayında 5B'yi ise 2021'in ilk yarısında fırlatıyoruz”

-“Ankara-İzmir arası 3 saat 30 dakikaya düşecek”

-“İstanbul Havalimanımız iki yönden metro ağına bağlanacak”

- “Kent içi raylı sistemler sayesinde trafik tıkanıklıkları çözülecek” 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile ilgili ve bağlı kuruluşların 2021 yılı bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda sunum yaptı.

-“Ana motivasyon kaynağımız bütünsel kalkınmaya sağlanacak katma değer olacak” 

Bakan Karaismailoğlu, 18 yıl önce ülkede başlayan yeni ulaşım ve iletişim çağının yenilenme ve dönüşüm süreciyle devam ettiğini belirterek; ana motivasyon kaynaklarının bütünsel kalkınmaya sağlanacak katma değer olacağını söyledi. Karaismailoğlu, “Bakanlığımızın faaliyet alanlarının tümü, Türkiye’nin bütünsel kalkınması için gereken altyapının temel ayaklarını oluşturuyor. 2003 yılından bu yana, ulaşım ve iletişim alanında çok büyük ve önemli projeleri 910,3 milyar TL yatırım yaparak hayata geçirdik” dedi. 

-“214,7 milyar TL’lik Kamu-Özel İş Birliği projesini başlattık” 

Yatırım harcamalarında yüzde 62.1’lik pay ile Karayolu’nun 1.sırada yer aldığını belirten Bakan Karaismailoğlu, “Demiryolunun yatırımlardaki payı 2013 yılında %33 iken, 2020 yılında bu oran %47‘ye çıkartıldı. 2020’de %47 olan demiryolu yatırım payı 2023 yılında %60 olacak” dedi. Alternatif finansman kaynaklarını da değerlendirdiklerini belirten Karaismailoğlu, “Bunun için özel sektörün dinamizmini de harekete geçirdik. Böylece toplam 214,7 milyar TL’lik Kamu-Özel İş Birliği projesini başlattık.” diye konuştu.

- “Çevre dostu taşıma modlarına geçişle 10,3 milyon dolar, kamu hizmetlerinin kâğıtsız ortama taşınmasıyla 20 milyon dolar, e-devletin kullanması ile 1,8 milyar dolar zaman tasarrufu sağlandı” 

Yatırımların sektörel dağılımını paylaşan Bakan Karaismailoğlu, “Karayoluna 98,9 Milyar dolar, Demiryoluna 29 Milyar dolar, Havayoluna 14,7 Milyar dolar, Denizyoluna 1,7 Milyar dolar ve Haberleşmeye 14,4 Milyar dolar yatırım gerçekleştirildiğini görüyoruz. Bu yatırımların toplam istihdama etkisi de yıllık ortalama 703,3 bin kişi olarak gerçekleşti. Yatırımlarımızda hem beşerî hem de maddi kaynaklarının verimli kullanılması sonucu sadece 2019 yılında 13,4 milyar dolar tasarruf elde ettik” ifadelerini kullandı. Karaismailoğlu; kısalan yollar, kent içi raylı sistem hatları ve Yüksek Hızlı Tren ile çevre dostu taşıma modlarına geçişle 10,3 milyon dolar değerinde CO2 emisyon tasarrufu, kamu hizmetlerinin kâğıtsız ortama taşınmasıyla 20 milyon $ kâğıt tasarrufu, e-devletin kullanması ile 1,8 milyar $ zaman tasarrufu sağlandığının bilgisini de paylaştı.

-“Demiryollarımızı limanlara, havaalanlarına bağlıyoruz”

Demiryollarında yeni bir atılım başlattıklarını kaydeden Bakan Karaismailoğlu, “Demiryollarımızı limanlara, havaalanlarına bağlıyoruz. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, Karadeniz ve Akdeniz kıyılarımız arasında demiryolu ulaşımını katkı sağlar bir hale getiriyoruz. Son 18 yılda Demiryollarına toplam 169,2 milyar TL yatırım yaptık. Demiryollarında ilk defa tasarımları millî olan çeken ve çekilen araçları üretmeye başladık. Demiryolunun rekabet gücünü artırmak için lojistik merkezler, yeni iltisak hatları yaptık” açıklamasında bulundu.

-“Ankara-İzmir arası 3 saat 30 dakikaya düşecek”

Ankara-İzmir YHT hattındaki son durumu paylaşan Karaismailoğlu, “Bir başka önemli proje Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı. Altyapı çalışmalarında yüzde 35 fiziksel ilerleme kaydettik. Ankara-İzmir arasında 14 saat olan demir yolu seyahat süresini 3 saat 30 dakikaya düşüreceğiz. Burada da kazancımız 10 saatten fazla” şeklinde konuştu.

 -“Ankara-Bursa, Bursa-İstanbul 2 saat 15 dk., Konya-Adana arası 2 saat 20 dk., Adana-Gaziantep arası 2 saat 15 dk. düşecek”

Ankara-İstanbul YHT hattına bağlantılı olarak; Bursa-Yenişehir-Osmaneli arasında elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattı yapmayı planladıklarını belirten Bakan Karaismailoğlu, “Proje tamamlandığında hem Ankara-Bursa, hem de Bursa-İstanbul yaklaşık 2 saat 15 dakika olacak” dedi. Karaismailoğlu, Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren hattının açılamasıyla birlikte Konya-Adana arasının 5 saat 50 dakikadan, 2 saat 20 dakikaya düşeceğini, Mersin’den Gaziantep’e uzanan hızlı tren hattının tamamlanması ile birlikte de Adana ile Gaziantep arasındaki seyahat süresinin 6 saat 23 dakikadan 2 saat 15 dakikaya düşeceğini söyledi.

 -“Kent içi raylı sistemler sayesinde trafik tıkanıklıkları çözülecek”

Türkiye’nin bölgesel yük taşımacılığında önemli bir ticaret hacmine sahip olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:  “Planladığımız 25 lojistik merkezden, 11’ini işletmeye aldık. Kars lojistik merkezini de en kısa sürede hizmete açacağız. Bakanlık olarak, kent içi raylı sistemler konusunda da dünya standartlarında sistemler kurmayı sürdürüyoruz. İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Antalya’da hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar 874 milyon yolcu taşındı. 270 milyon saat zamandan, 250 bin ton yakıttan tasarruf ettik. Altı ilde yapımı süren 9 projemiz var. Kent içi raylı sistemler sayesinde özellikle büyükşehirlerimizde yaşanan trafik tıkanıklıkları çözülecek."

-“İstanbul Havalimanımız iki yönden metro ağına bağlanacak”

Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunu yapmaya başladıklarını da kaydeden Karaismailoğlu,"Kağıthane – Havalimanı arasını 2021 Nisan’ında, Gayrettepe – Havalimanı arasını ise Aralık 2021’de hizmete açmayı planlıyoruz. Tamamlandıklarında her iki taraftan metro ile havalimanına ulaşımı yarım saatin altına indireceğiz. Bir diğer hattımız da Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosu. İnşallah bittiğinde İstanbul Havalimanımız iki yönden metro ağına bağlanacak, ulaşım kalitesi ve konforu katlanacak. İstanbul’un bir başka uluslararası havalimanı Sabiha Gökçen. Burayı da metro hatlarına entegre ediyoruz” şeklinde ifadeler kullandı.

-“Türksat 5A’yı aralık ayında, 5B’yi ise 2021 ilk yarısında fırlatıyoruz”

Haberleşme sektörü ile ilgili de önemli açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, “İnternet kullanım oranını nüfusumuzun yüzde seksenine yükseltmeyi hedefliyoruz. Uçtan Uca Yerli ve Millî 5G Haberleşme Şebekesi Projesi ile Elektronik Haberleşme Altyapısında dışa bağımlılığımızı ortadan kaldırmak istiyoruz. E-Devlet Kapısı’nda 2020 yılı ilk 10 ayında 463 milyon aylık ortalama ile 4,6 milyarı aşkın hizmet kullanıldı. Türksat yapılan yatırımlar sayesinde Asya, Avrupa ve Afrika’da 118 ülkede yaşayan 3 milyar insana ulaşan uydu kapasitesine erişti. Türksat 5A’yı aralık ayında, 5B’yi ise 2021 ilk yarısında fırlatıyoruz” şeklinde konuştu. 

-“127 ülkeden 329 noktaya uçuş gerçekleştirdik”

Havacılığa yapılan yatırımlar ve yaşanan gelişmeler ilgili de konuşan Bakan Karaismailoğlu, “Ülkemiz, dünya ve Avrupa Havalimanları toplam yolcu sayısı sıralamasında; 2018 ve 2019 yıllarında dünyada 10. sırada yer aldı. Avrupa ülkeleri arasında ise 2019 yılında 5. sıraya yerleşti. Ülkemiz havacılık alanında dünyanın transit merkezi olmaya çok müsait. 2003 yılında 81 olan Hava Ulaştırma Anlaşması yaptığımız ülkelerin sayısını 173’e çıkardık. 2003 yılında 50 ülke ile 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken bugün 127 ülkede 329 noktaya ulaştık” ifadelerini kullandı.  Karaismailoğlu, İHA sayısını 44 bin 933’e, İHA Pilot Lisansına sahip kişi sayışı da 215 bin 958’e yükseldiğinin bilgisini de paylaştı.

-“1915 Çanakkale Köprüsü, İstanbul Boğazı karayolu geçişine alternatif oluşturacak”

Bakan Karaismailoğlu açıklamasını şu şekilde tamamladı: “Ülkemizin iki kıtaya yayılan topraklarında İstanbul Boğazı karayolu geçişine alternatif oluşturacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de üzerinde yer aldığı otoyolun uzunluğu Malkara-Çanakkale Kesimi bağlantı yolları dâhil 101 km’dir. Otoyolun bir parçası olan 1915 Çanakkale Köprüsü, dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüsü olacak.”

 

App img

DHMİ Mobil Uygulaması

DHMİ Mobil uygulamasını ÜCRETSİZ İndirin

  • HABERLER VE
    DUYURULAR
  • İHALE İLANLARI
  • PAT SAHA DURUMU
  • DHMİ TV
  • PROJELER
  • İLETİŞİM
  • ÇEK GÖNDER