Oturum Aç

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü

100 Logo TY Logo
red Logo
Görme Engelliler Sayfası

Yazı Boyutu
A

​​

ADS-C Sistemi


           ADS-C (Otomatik Bağımlı Gözetim-Kontrat), hava aracından pozisyon, kimlik ve diğer bilgilerinin iletiminin sadece bir yer istasyonuna yapılmasını gerektirir. Tüm ADS-C haberleşmesi her zaman noktadan noktaya haberleşme olup, her zaman iki uç arasında yapılır (uçak ve yer istasyonu). ADS-C yer fonksiyonları ile uçak arasındaki iki yönlü haberleşme akışına dayanır.

           Pozisyon raporlarının hangi durumlarda ne sıklıkla iletileceğinin kontrolü için yer istasyonu tarafından bir kontrat kullanılır. Kontrat yer istasyonu tarafından başlatılır ve her iki tarafça da kabul edilmelidir. Kontrat, yer istasyonunun veri gerekliliklerini (veri ve yer istasyonuna gönderilme sıklığı) belirlemesine olanak sağlar. Bir hava aracı aynı anda farklı yer istasyonları ile farklı kontratlara sahip olabilir.

            3 tipte kontrat vardır:
Periyodik: Hava aracı pozisyon raporlarını belirli aralıklarla iletir.
Olay/Hadise Durumunda: Hava aracı pozisyon raporlarını belirli durumlarda iletir. Bu durum irtifası veya hızındaki bir değişim olabilir.
Talep Üzerine: Hava aracı pozisyon raporunu, yer istasyonu tarafından talep edildiğinde iletir.

            ADS-C gözetim uygulaması, daha çok klasik gözetim tekniklerinin uygulanamadığı, hava aracı pozisyon bilgilerinin manuel olarak pilot tarafından iletilebildiği okyanus aşırı hava sahalarında yaygınlaşmıştır.​​

App img

DHMİ Mobil Uygulaması

DHMİ Mobil uygulamasını ÜCRETSİZ İndirin

  • HABERLER VE
    DUYURULAR
  • İHALE İLANLARI
  • DHMİ TV
  • PROJELER
  • İLETİŞİM
  • ÇEK GÖNDER