Oturum Aç

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü

KONYA HAVALİMANI

red Logo
444 34 64

Engelli Yolcu Hizmetleri

Yazı Boyutu
A

​​

Havalimanımızda engelli veya hareket kabiliyeti kısıtlı yolculara verilen hizmetlere ilişkin yolcularımız seyahatleri öncesinde 0(332) 239 13 43 no'lu telefonu arayarak uçak saatleri, terminale nasıl ulaşabileceği, ulaştığı zaman alabileceği hizmet kolaylıkları hakkında bilgiler alabilmektedirler.

Havalimanımız yeni terminal binası önünde bulunan 520  araç kapasiteli otoparkta standartlara uygun şekilde, terminal binasına en yakın bölgede 26 adet engelli araç park yeri oluşturulmuştur. Engelli araç park yerlerinin diğer park yerlerinden ayırt edilebilmesi amacıyla tekerlekli sandalye kullanıcılarının rahat hareket edebilmesi için düz beton zemin dökülmüştür. Ayrıca engelli araç park yerlerinin zemini sarı renkte Uluslararası Engelli İşareti ile işaretlenmiş, otopark alanının kenarları çitle diğer araç park yerlerinden tecrit edilmiş, Engelli ve Hareket Kabiliyeti Kısıtlı Yolcu geçiş noktalarından kaldırıma çıkışlarda rampalar oluşturulmuş uyarı olarak kırmızı renkle boyanmış ve diğer araç sürücülerinin bu alana araç park etmeleri halinde uygulanacak cezai müeyyideleri belirten 13 adet levha tesis edilmiştir

Havalimanımıza gelen engelli yolcuların herhangi bir engelle karşılaşmamaları amacıyla otoparktan araç yoluna geçiş yüzeylerine standartlara uygun ölçülerde rampalar tesis edilmiş olup, rampaların kısmi görüş yeteneğine sahip Engelli ve Hareket Kabiliyeti Kısıtlı Yolcular tarafından fark edilmesi amacıyla rampalar kırmızı renkli boya ile boyanmıştır. Görme engellilerin terminal binasına rahat giriş çıkış yapmaları amacıyla terminale geçiş yüzeylerinde ve bina içerisinde hissedilebilir yüzeyler yerleştirilmiştir.

Havalimanımızda kullanılan yön gösterici kılavuz ve yön değiştirme ile tehlikeli durumlar için uygulanan hissedilebilir yüzeyler fark edilecek biçimde çevresiyle zıt sarı renkli olup, TSE standart ve kriterlerine uygundur.

Terminal içerisinde engelli yolcular için, yazılı ve sözlü (Türkçe ve İngilizce olarak) bilgilendirme tam ve eksiksiz olarak yapılmaktadır.  Görme engelli yolcular için Engelli WC'lerinde braille kabartmalı bilgilendirme levhası, Terminal giriş kapısında ve gelen yolcu çıkışı karşılayıcılar salonunda Braille kabartmalı harita yaptırılmıştır. Asansörde bulunan tuşlar üzerinde görme engelli yolcuların için Braille alfabesi kullanılmıştır.

Havalimanımız terminal binasında yolcu kolaylıkları kapsamında yer alan tesisler (büfe, bilet satış ofisi, danışma engelli WC vb.) bir harita üzerinde gösterilmiş ve tesislerin isimleri Braille Alfabesi ile gösterilmiştir. Söz konusu haritanın bir tanesi giden yolcu giriş noktasında diğeri ise gelen yolcu çıkış noktasında engelli yolcuların hizmetine sunulmuştur.

Havalimanımızdan seyahat eden engelli yolcuların check-in işlemlerini rahat bir şekilde gerçekleştirmeleri amacıyla mevcut check-in bankolarının yanına, engelli yolcu danışma noktasının hemen karşısına standartlara uygun bir check-in bankosu oluşturulmuştur.

Terminal binası yolcu bekleme salonlarında bulunan koltuklarından 30 adeti engelli piktogramı döşenerek engelli/hareket kabiliyeti kısıtlı yolcuların kullanımına tahsis edilmiştir.

Havalimanımız engelli check-in bankosu önüne, bagaj konveyörleri önüne ve pasaport kontrol noktalarına tırabzan yapılmıştır.

Havalimanımız terminal binası içinde engelli vatandaşların üst/alt kata erişimini sağlayacak özellikte kapı aralığı 90 cm genişliğinde, iç hacmi Engelli ve Hareket Kabiliyeti Kısıtlı Yolcuların kullanımına uygun ölçülerde tasarlanmış 7 adet asansör mevcuttur. Ayakta durmakta güçlük çeken Engelli ve Hareket Kabiliyeti Kısıtlı Yolcular için asansör içerisine tırabzanlar monte edilmiş olup, asansör çağırma düğmelerinin önüne de hissedilebilir yüzeyler yerleştirilmiştir. Ayrıca asansör kat bilgisini Türkçe-İngilizce olarak veren sesli sistem mevcuttur.

Havalimanımızda engelli yolcunun kullanımına uygun terminal binası önünde bulunan otoparkta yerden yüksekliği 110 cm olan 1 adet ankesörlü telefon tesis edilmiş olup, terminal binası içerisinde Giden Yolcu Bekleme(Check-in) Salonunuda 1 adet ve Karşılayıcılar Salonunda 1 adet olmak üzere toplam 2 adet standartlara uygun yükseklikte ankesörlü telefonlar tesis edilmiştir. Ayrıca Havalimanımızda engelli yolcuların kullanımına uygun özelliklerde otoparkta 1 adet terminal binası içerisinde danışma noktasında ise 1 adet dahili telefon tesis edilmiştir.

Havalimanımızda engelli ve hareket kabiliyeti kısıtlı yolcuların herhangi bir engelle karşılaşmadan ihtiyaçlarını gidermeleri amacıyla yolcu salonlarının her birinde bir adet, ayrıca personelin kullandığı alanlarda birer adet olmak üzere toplam 12 adet engelli wc bulunmaktadır.

Görme engelli yolculara kolaylık sağlaması için wc'lerin üzerinde Braille alfabesi ile tuvalet kapılarına isimlik yazılmıştır. Engelli tuvaletlerin içerisinde standart ölçülerde, klozet, lavabo, destek tırabzanı, sabunluk ve ayna yerleştirilmiştir. Tuvaletlere yerleştirilen acil durum çağrı butonu ile tehlike anında butona basılmasının hemen akabinde engelli danışma noktası ve ilgili tuvaletin dış kapısında sesli ve görsel uyarı vermekte olup, acil durumda ilgili personelin  müdahale etmesi sağlanmıştır.

Havalimanı Müdürlüğümüz konuşma engelli bireylerle doğru ve hızlı iletişim kurulabilmesi maksadıyla bünyesindeki 25 personele (Temizlik Görevlisi, Koruma ve Güvenlik Personeli, Danışma Personeli ve ilgili diğer personel) yetkilendirilmiş kuruluştan işaret dili eğitimi aldırmıştır. Havalimanımız ayrıca Binaların, açık alanların, ulaşım ve bilgilendirme hizmetleri ile bilgi ve iletişim teknolojisinin engelliler tarafından güvenli ve bağımsız olarak ulaşılabilir ve kullanılabilir olmasını gerektiren ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı denetiminde verilen Erişilebilirlik Belgesini almaya hak kazanmıştır.

Engelli ve hareket kabiliyeti kısıtlı yolculara terminallerimizde gerekli kolaylıkların sağlanması topluma hizmet sunmanın önemli bir gerekliliğidir. Bu bakış açısıyla, havalimanımızda engelliler ile beraber bebekli, hamile, yaşlı (+65), doktor raporu bulunan hasta yolculara öncelik tanınması sağlanmaya çalışılmaktadır. Söz konusu proje ile bahse konu yolcuların, havaalanlarında zorluk yaşamamaları, havayolu ile seyahatlerini rahat yapabilmeleri hedeflenmektedir. Bu amaçla Havalimanlarımızda verilecek hizmetin bilinmesi ve yaygınlığın artırılması amacıyla terminal binamızın görünür yerlerine değişik ebatlarda afişler asılmıştır.



App img

DHMI Mobil Uygulaması

DHMI Mobil uygulamasını ÜCRETSİZ İndirin

  • HABERLER VE
    DUYURULAR
  • İHALE İLANLARI
  • DHMI TV
  • PROJELER
  • İLETİŞİM
  • ÇEK GÖNDER